آیین‌نامه حمایت از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور

طبق آیین نامه حمایت از فریلنسرهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، تسهیلات ویژه ای برای آنها مانند ایجاد پایگاه برای اعتبار سنجی فریلنسرها، بیمه آن‌ها و تسهیلات دیگر درنظر گرفته شده است.

وزیران عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، آیین‌نامه حمایت از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور را به تازگی تصویب کرده‌اند.

بر این اساس، این آیین نامه از ۱۰ ماده تشکیل شده است و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور طبق یکی از همین مواد موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به منظور ایجاد بستر حمایتی و ارتقای مهارت‌های فعالان حوزه آزادکاری در سه ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه نسبت به ایجاد پایگاه ثبت اطلاعات آزادکاران اقدام کرده و مجری اعتبارسنجی افراد پایگاه طبق دستورالعمل موضوع تبصره ۱ این ماده است.

برای دانلود اصل این مصوبه روی تصویر روبرو کلیک کنید.

آیین‌نامه حمایت از فریلنسرها

مصوبه کسب درآمد از تولید محتوای اینترنتی

 شورای عالی فضای مجازی سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد محتوا را تصویب کرد. طبق این سند، قرار است تولیدکنندگان محتوا از درآمد حاصل از فروش ترافیک سهیم شوند.

در نود و هشتمین جلسه شورای عالی فضای مجازی، سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و سهیم شدن درآمد محتوا به تصویب رسید.

 

آنطور که اعلام شده، این سند پیش از این در جلسات کارشناسی متعدد و با حضور اعضای حقیقی، حقوقی و خبرگان این حوزه در بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفته بود و در جلسه روز گذشته شورا به بحث گذاشته شده بود.