طراحی گرافیک را چگونه شروع کنیم؟
طراحی گرافیک را چگونه شروع کنیم ؟
آیا در فکر استارت کار خود در حرفه طراحی گرافیک هستید یا قبلاً کار خود را شروع کرده اید و قدم بعدی را برنامه ریزی می کنید؟ شما باید بیاموزید که برای حرفه ی طراحی گرافیک به چه مهارت هایی برای موفقیت نیاز دارید، چگونه باید حرفه خود را ارتقا دهید و ارتقا پیدا کنید و در هر مرحله از مسیر شغلی خود چه سطح دستمزدی را انتظار دارید. گرافیست بودن شغلی است که مهارت و استعداد را با هم ترکیب می کند. اگر به گرافیست بودن علاقه دارید، در ادامه چند قدم وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک بردارید.
اولین قدم برای استارت طراحی گرافیک چیست؟
آیا به حرفه ی طراحی گرافیک علاقه مند هستید؟ اولین قدم برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک، صرفاً خلاق بودن است. طراحی گرافیک یک حرفه خلاقانه است، بنابراین برای اینکه یک طراح گرافیک باشید باید خلاقیت داشته باشید. شما می توانید یک دوره ی طراحی گرافیک را بگذرانید یا میتوانید به صورت خودآموز یاد بگیرید. همچنین می توانید در دوره ی کارآموزی خود این حرفه را یاد بگیرید. هر مسیری که برای یادگیری طراحی گرافیک انتخاب کردید، به یک دانش خوب در مورد تکنیک های طراحی نیاز دارید. در ادامه اقدام های مورد نیاز برای یادگیری طراحی گرافیک را به شما معرفی میکنیم.
- طراحی را شروع کنید
طراحان گرافیک زمان قابل توجهی را بر روی اجزای مختلف پروژه صرف میکنند. آنها ممکن است با استفاده از مداد روی کاغذ نقاشی کنند و سپس کار خود را به فرمت دیجیتال تبدیل کنند. همچنین ممکن است از ابزارهای الکترونیکی مانند تبلت برای ایجاد تصاویر استفاده کنند. اگر هنوز در دوران مدرسه به سر می برید، در هر کلاس هنری که در دسترس شماست شرکت کنید. در غیر این صورت، مهارت های کلیدی را که شامل تصویرسازی هستند فهرست کنید و زمانی را به تمرین هر کدام اختصاص دهید. مفاهیم اساسی که باید یاد بگیرید شامل بافت، فرم، خط، رنگ، ارزش و شکل است. برای پیشرفت در این راه نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارید. به عنوان مثال 30 دقیقه در روز را به تمرین اختصاص دهید، یا هدفی را در نظر بگیرید، مانند دیدن تعداد مشخصی آموزش ویدیویی در هفته.
2. نرم افزارهای مرتبط را یاد بگیرید
نرم افزارهای طراحی گرافیک کلید ایجاد کار حرفه ای شما است. این برنامه ها به شما امکان می دهد تصاویر را دستکاری کنید، رنگ ها را آزمایش کنید، فونت ایجاد کنید، عناصر را ترکیب کنید و چندین نسخه از پروژه های خود را سازماندهی کنید. اکثر حرفه ای ها از نرم افزارهای زیر استفاده میکنند:
Adobe Illustrator: Illustrator یک نرم افزار طراحی گرافیک است که به شما اجازه می دهد تا نقشه های خود را به ابعاد مورد نیاز خود تغییر دهید و جزئیات دقیق تصویر خود را بدون پیکسل بندی کنترل کنید. طراحان گرافیک به طور معمول از آن برای ساخت لوگو، اینفوگرافیک و فونت استفاده میکنند.
Adobe InDesign: InDesign در درجه اول برای ایجاد یک طرح بندی مبتنی بر صفحه مفید است. طراحان گرافیک هنگام ساخت پوستر، مجلات و بروشورها از آن استفاده میکنند.
Adobe Photoshop : فتوشاپ طراحان گرافیک را قادر می سازد تا تصاویر را ویرایش و دستکاری کنند و گرافیک وب بسازند. قابلیت هایی مانند ساخت ماکت، انیمیشن و ویرایش سه بعدی به طراحان گرافیک و مشتریانشان کمک می کند تا تصور کنند پروژه ها در جهان چگونه به نظر می رسند.
Adobe After Effects : طراحان گرافیک از After Effects برای ایجاد موشن گرافیک و اعمال جلوه های بصری دیگر روی فیلم ها یا عکس ها استفاده میکنند.
3. اصول طراحی گرافیک را یاد بگیرید
طراحان گرافیک اصول بصری، هنری و ارتباطی را که نحوه مشاهده و تفسیر تصاویر را به مردم دیکته میکنند، درک میکنند. تئوری طراحی گرافیک به آنها کمک می کند تا تصمیمات خلاقانه را به طور موثر برای هر پروژه داشته باشند و هر یک از عناصر یک گرافیک را با هدف کلی خود هماهنگ کنند. برخی از عناصر اساسی تئوری طراحی گرافیک برای مطالعه عبارتند از:
تراز: در طراحی گرافیک معمولاً میخواهند متن و عناصر گرافیکی آنها از یک سیستم سازمانیافته همترازی پیروی کنند. مناظر بصری با چیدمان مناسب، تفسیر معنای متن و تصاویر را برای بینندگان آسان تر می کند.
تکرار : تکرار در طراحی گرافیک همه چیز در مورد ایجاد حس ثبات، انسجام و ریتم در یک ترکیب است. در حالی که تکرار بیش از حد در طراحی می تواند خسته کننده باشد، مقدار مناسب هویت برند را روشن می کند و احساس راحتی بصری ایجاد می کند.
کنتراست: تضاد در طراحی گرافیک به ویژگی هایی مانند رنگ یا مقیاس، تاکید بصری بر موضوعاتی که یک طرح قصد دارد به آن بپردازد، مربوط می شود. کنتراست موثرترین راه برای ایجاد تاکید و تاثیر با طراحی شما است.
سلسله مراتب: سلسله مراتب به چیدمان عناصر طراحی اشاره دارد که اهمیت نسبی آنها را بیان می کند. بینندگان برای درک پیام اصلی یک آگهی، پوستر یا سایر تصاویر گرافیکی به طراحی سلسله مراتبی تکیه میکنند.
تعادل: تعادل، ثبات و ساختار را برای یک طرح، از طریق تقارن یا کشش عناصر، فراهم می کند. این جنبهها بر احساس بیننده هنگام تماشای یک تصویر تأثیر میگذارد و او را تشویق میکند تا تداعیهای عاطفی مانند احساس آرامش و امنیت، یا پرانرژی و هیجانانگیز ایجاد کند.
4. آموزش رسمی و کامل را در نظر بگیرید
شما ممکن است به عنوان یک دانشجوی کارشناسی طراحی گرافیک را دنبال کنید. می توانید در حرفه طراحی گرافیک، هنر استودیویی، انیمیشن، طراحی وب یا بازاریابی تخصص داشته باشید. اگر قبلاً مدرک لیسانس دارید، می توانید طراحی گرافیک را در مقطع کارشناسی ارشد دنبال کنید. همچنین اگر آموزش ساختاریافته می خواهید اما نمی توانید در یک برنامه تمام وقت ثبت نام کنید، می توانید در دوره های آنلاین طراحی گرافیک شرکت کنید. ممکن است با آموزش های ویدیویی در سایت های رایگان مثل youtube بتوانید کمی از مهارت طراحی گرافیک را یاد بگیرید. اما بهتر است آموزش گرافیک را از پایه و همراه با اصول آن یاد بگیرید.
5. یک نمونه کار ایجاد کنید
شما فقط با تمرین کردن و بالا بردن سطح مهارت خود می توانید در طراحی گرافیک پیشرفت کنید. با حرفه ای شدن در طراحی گرافیک نمونه کار ایجاد کنید. با ایجاد حجم قابل توجهی از کار، شما می توانید سبک خود را پیدا کنید. این روند به شما کمک می کند تا درک کنید که دیدگاه فردی شما چگونه به کاری تبدیل می شود که هیچ طراح گرافیک دیگری نمی تواند آن را بسازد.
6. به دنبال فرصت های داوطلبانه باشید
داوطلب شدن در مهارت های طراحی گرافیک، راهی عالی برای توسعه نمونه کارها، تمرین استعداد و یادگیری از تجربیات پروژه محور است. برخی از سازمان ها و افرادی که ممکن است فرصت های داوطلبانه ارائه دهند عبارتند از:
سازمانهای دانشآموزی: در دوران مدرسه، ممکن است به گروه تئاتر دانشآموزی کمک کنید تا پوستر ایجاد کند یا به گروه فعالیتهای زیستمحیطی در ایجاد بروشور کمک کنید.
سازمانهای غیرانتفاعی و خیریه: اگر دلیلی وجود دارد که به آن علاقه دارید، ممکن است با پیشنهاد طراحی تیشرت، اینفوگرافیک یا کالا کمک کنید.
گروه های سیاسی: نامزدها و سازمان های سیاسی برای ساخت مواد تبلیغاتی و ساخت وب سایت ها به کمک طراحان گرافیک نیاز دارند.
دوستان و خانواده: یک دوست یا یکی از اعضای خانواده ممکن است صاحب یک وب سایت تجاری یا شخصی باشد که به آرم، تبلیغات یا متن سفارشی نیاز دارد.
مؤسسات محلی: اگر مؤسسه محلی برای شما مهم است، مانند یک موزه یا مکان تاریخی، ممکن است به شما پیشنهاد دهید که مهارت های طراحی گرافیک خود را برای بهبود وب سایت یا ایجاد مطالب اطلاعاتی داوطلب کنید.
طراحی گرافیک چگونه استفاده می شود؟
یک شرکت ممکن است از طراحی گرافیک برای اهداف مختلفی استفاده کند، از جمله برای ایجاد تبلیغات بصری و مطالب بازاریابی و همچنین برای نشان دادن ارتباطات نوشتاری. طراحان گرافیک از ترکیب عناصر بصری برای خلق آثار خود استفاده میکنند. این عناصر عبارتند از:
تایپ فیس: طراحان گرافیک فونت های اصلی را ایجاد میکنند که یک لحن یا حالت را منتقل می کند.
پالت های رنگی: در طراحی گرافیک ویژگی های رنگ تنظیم می شود تا پالت هایی ایجاد کنند که احساسات خاصی را نشان می دهد.
عکس ها: طراحان گرافیک از مواد عکاسی به عنوان اساس طراحی یا به عنوان یکی از ویژگی های آن استفاده میکنند و دستکاری میکنند.
تصویرسازی: طراحان گرافیک اغلب تصاویر تولید شده به صورت دستی یا دیجیتال را در کار خود گنجانده اند.
گرافیک کامپیوتری چیست؟
طراحی گرافیک کامپیوتری، ایده های بصری و یک الگوی خلاقانه برای تبلیغات ایجاد می کند. این به روشی که تبلیغات شما در بازاریابی شما تاثیر می گذارد، به یک پدیده تبدیل شده است. در انتشار اطلاعات و ایجاد تصاویر جذاب تر در مورد محصولی که باعث افزایش بازار محصول می شود، طراحی گرافیک نقش مهمی ایفا می کند. طراحان به منظور تولید احساسات و ارسال پیام به بینندگان، از فناوری برای دستکاری و مخلوط کردن کلمات، تصاویر، رنگ و تایپوگرافی استفاده می کند.
مسیرهای شغلی احتمالی برای طراحان
طراحی گرافیک مطمئناً حرفه ای در حال مرگ نیست. در حقیقت، گزینه های بیشتری برای افراد خلاق علاقه مند به قسمت طراحی گرافیک وجود دارد. برخی از مسیرهای شغلی بالقوه و تخصص ها عبارتند از:
طراحی وب سایت : این یک تخصص محبوب برای طراحان گرافیک است. در حالی که این مسیر شغلی شامل ایجاد طراحی کلی برای یک وب سایت است، همچنین عناصر تجربه کاربر از جمله دکمه ها، منوها، عناصر تعاملی و موارد دیگر را در بر می گیرد.
طراحی آرم : طراحان گرافیک اغلب استخدام می شوند تا نه تنها آرم، بلکه کل هویت برند را ایجاد کنند. این بدان معنی است که فرایند طراحی شما می تواند شامل یک آرم شما ایجاد شده و تصور آن در کل سازمان، از علائم آن تا وثیقه بازاریابی باشد.
بازاریابی و طراحی گرافیک فروش : در بسیاری از سازمان ها، فرصت های کافی برای طراحی بازاریابی و وثیقه فروش، از بروشور گرفته تا کتاب های الکترونیکی گرفته تا تجارت نمایش داده ها وجود دارد. این نوع طراحی اغلب به صورت دیجیتالی و چاپی شامل می شود، بنابراین می توانید مهارت های خود را به روش های مختلفی اعمال کنید.
با گرافیک کامپیوتری چه کاری می توانید انجام دهید؟
بعضی اوقات شما متنی را در یک تبلیغ می نویسید که ممکن است واضح نباشد و نمی تواند جذابیت افرادی را که از آنجا عبور میکنند، جلب کند. اما با استفاده از این نرم افزار می توانید متن را روی تصویر تقویت کرده و از نظر زیبایی شناسی جذاب تر کنید که توجه را به خود جلب می کند. ما می توانیم از روش های زیر از طراحی گرافیک استفاده کنیم :
طراحی دیجیتال : این بدان معنی است که هر تصویری که دستکاری شده یا اصلاح شده باشد، این طرح طراحی دیجیتال نامیده می شود. در حین انجام این کار، ما بر ارزشهای هنری و نگاه زیبایی شناسی یک تصویر تمرکز می کنیم. از طراحی دیجیتال برای تبلیغات یا بعضی اوقات در بیلبورد استفاده می شود.
طراحی چندرسانه ای : طراحی چندرسانه ای شامل صدا و متن و ساخت یک فایل رسانه ای از آن است. اینها تصاویر گرافیکی فانتزی است که معمولاً در وب سایت یا در ارائه مشاهده می شود.
مزایای یادگیری گرافیک کامپیوتری
برای یادگیری طراحی گرافیک کامپیوتری باید مهارت های تحلیلی، مهارت های ارتباطی و مهارت های مدیریت زمان داشته باشید. شما باید توانایی هنری و برخی از خلاقیت ها داشته باشید که نشان می دهد چقدر هنر ماهر می توانید ایجاد کنید. با یادگیری طراحی گرافیک کامپیوتری مهارت های بازاریابی شما قدرتمندتر می شود. تصاویر ساخته شده توسط شما، به محصول شما بازار بزرگی می دهد که منابع درآمد را افزایش می دهد.
چرا ما به طراحی گرافیک کامپیوتری احتیاج داریم؟
نیاز به طراحی گرافیک کامپیوتری در دنیای امروز بسیار مهم شده است. زیرا هر بازاریاب یا فروشنده وابسته به این است که چگونه محصول بسیار پیشرفته افزایش یافته است. هنگامی که محصول راه اندازی شد، اولین قدم ساخت طراحی چندرسانه ای است. این که آیا این یک شرکت بزرگ است یا یک مارک بزرگ، همه وب سایت خود را دارند و باید به طور مرتب وب سایت خود را به روز کنند. آنها باید از یک طراح گرافیک کمک کنند تا محصول یا اطلاعات خود را اصلاح کنند، زیرا یک طراح گرافیک اطلاعات را به روشی جذاب تر ارائه می دهد.
برای مطالعه مطالب بیشتر با ایران فریلنس همراه باشید.
دیدگاهتان را بنویسید