چگونه یک وبسایت رویدادی (ایونت) طراحی کنیم؟
وبسایت رویدادی چیست؟ چرا باید یک سایت رویدادی داشته باشیم؟ داشتن یک وبسایت رویدادی چه تاثیری در سازماندهی همایش، سمینار و جشنواره علمی و فرهنگی دارد؟
امروزه در سراسر جهان همایشها از طریق وبسایتها در معرض دید عموم قرار میگیرند. غالب اوقات در فضای مجازی شما شاهد همایشهای آنلاین فرامرزی هستید که افراد مهمی در آن حضور دارند.
سایت رویدادی به علاقهمندان کمک میکند تا بر اساس خواستهها و نیازهای خود در کنفرانسها ثبت نام کرده و شرکت نمایند. مقاله زیر به شما نشان میدهد که چگونه یک وبسایت رویدادی موفق طراحی کنید؟
وبسایت همایش یا رویداد
ایونت یا رویداد به گردهماییهایی گفته میشود که با اهداف مشخصی شکل میگیرند. این گردهماییها به صورت آنلاین یا حضوری برگزار میشوند. هدف این همایشها ایجاد ارتباطات اجتماعی، تبلیغاتی، خیریه، آموزشی و تفریحی است. وبسایت رویدادی شرکتکنندگان را در جریان تمامی وقایعی که در یک همایش رخ خواهد داد، قرار میدهد.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر در نوع ارتباطات، برگزاری همایش، جشنواره، سمینار، ایونت و کنفرانس در بسیاری از مواقع بهصورت آنلاین اطلاع رسانی میشود.
وبسایتها با ایجاد پلتفرمهای مجازی چگونگی برگزاری رویدادها را مدیریت میکنند. وبسایت رویدادی با اطلاع رسانی زمان و چگونگی برگزاری ایونت آگاهی اولیهای به شرکتکنندگان میدهد. گاها نیز به دلیل مرزهای جغرافیایی رویدادها به شکل آنلاین و از طریق پلتفرمها برگزار میشوند. شرکتکنندگان میتوانند به صورت غیرحضوری با یکدیگر تعامل و تبادل اطلاعات کنند.
ایجاد وبسایت رویداد امری حیاتی برای اجرای ایونت، همایش، کنفرانس و… است.

بخش های تشکیل دهنده وبسایت ایونت
یک سایت رویداد یا ایونت چه بخشهایی باید داشته باشد؟
صفحه سخنرانان. از مهمترین موارد در ساخت وبسایت رویدادی صفحه سخنرانان است که شامل تصاویر، بیوگرافی و موضوعاتی است که در کنفرانس ارائه خواهند داد. طراحی حرفهای این صفحه تاثیر فراوانی در جذب مخاطب دارد.
صفحه ثبت نام و فروش بلیط. یک فرم ثبت نام در سایت رویدادی ایجاد کنید. صفحه فروش بلیط و درگاه پرداخت آنلاین بسازید. اجازه دهید تا بازدیدکنندگان در صورت تمایل خرید بلیط را مستقیما از طریق وبسایت رویدادی انجام دهند.
صفحه برنامه های همایش، کنفرانس، جشنواره و ایونت. برای جهت دهی سریعتر به مخاطب، از گزینه فیلتر بر اساس موضوع استفاده کنید. وبسایت رویدادی را بر مبنای بازدید از سایت رویدادی از طریق تلفن همراه طراحی کنید. ساخت یک وبسایت رویدادی واکنشگرا اهمیت بسیاری در بالا بردن مخاطبان وبسایت همایش دارد.
صفحه اطلاعات محل و زمان برگزاری کنفرانس. ذکر تمامی جزئیات برگزاری همایش در وبسایت رویدادی مهم است. اگر چندین مکان برای برگزاری جشنواره، همایش، ایونت دارید؛ برای هر آیتم مکان و زمان را مشخص کنید. تصاویر مربوط به مکان برگزاری سمینار را در صفحه قرار دهید.
صفحه مرتبط با سوالات متداول در رابطه با کنفرانس. با ارائه بخش پرسشهای متداول روند کار را بهبود ببخشید. پاسخگویی به سوالاتی در رابطه با پارکینگ، غذاخوری و نحوه مشارکت، نقش مهمی در حضور شرکتکنندگان در همایش دارد.

گالری و بازخورد مخاطبان. صفحه بازخورد و عکس و فیلم از رویداد و همایش یکی از عوامل جذب مخاطب در سایت رویداد است.
رسانه های اجتماعی و اشتراک گذاری. ادغام سایت رویدادی با دیگر رسانههای اجتماعی، امکان اشتراکگذاری و شرکت در بحثهای مرتبط با کنفرانس را بالا میبرد.
تماس و پشتیبانی در صفحه وبسایت رویدادی. اطلاعات تماس و پشتیبانی آنلاین و بیست و چهار ساعته در وبسایت همایش باعث اطمینان خاطر و جذب مخاطب میشود.
مراحل ساخت وبسایت رویدادی یا ایونت
طراحی و ساخت یک سایت خلاقانه و جذاب با سرعت بالا، به طرز چشمگیری، مخاطبان را به سوی خود جذب میکند. چه افراد مهمی در یک ایونت شرکت خواهند کرد؟ زمان و مکان برگزاری کی و کجاست؟ چه مباحثی مطرح خواهد شد؟ آیا میتوان از طریق وبسایت رویدادی یک همایش آنلاین فرامرزی ایجاد کرد؟
یک وبسایت خوب و پر کاربر میتواند به یک همایش اعتبار ببخشد و مخاطبان فراوانی را به سمت مباحث طرح شده در رویداد جذب کند. در واقع تمامی فرایند جذب، ثبتنام و شرکت در یک همایش به وبسایت رویدادی بستگی دارد که طراحی میکنید. از دیگر نکتههای مهم ساخت سایت رویدادی جذب مخاطبان بدون مرزهای جغرافیایی است.
داشتن یک وبسایت رویدادی قوی میتواند شانس ورودی همایش را بالا ببرد. اطلاعات مرتبط با کنفرانس، زمان برگزاری، چگونگی اجرا و معرفی حاضرین میتواند نقش مهمی در میزان حضور شرکتکنندگان داشته باشد. سایت رویدادی (ایونت) در واقع جذب مخاطب و آماده سازی علاقهمندان برای شرکت در همایش است.
اولین نکتهای که باید در طراحی یک وبسایت رویدادی به آن توجه شود؛ هاست و دامنه وبسایت است. هاست و دامنه مهمترین بخش تشکیل دهنده سایت رویداد یا ایونت است.
یک وبسایت رویدادی حرفهای باید هاستی با کیفیت بالا داشته باشد تا دسترسیها را آسانتر و بارگذاری را سریعتر نماید.
دامنه، اعتبار یک وبسایت است. نام دامنه معرف وبسایت و برند شماست؛ زیرا آدرس اینترنتی است که کاربران با آن به شما دسترسی پیدا میکنند.
مزیت راه اندازی سایت رویدادی یا ایونت
وبسایت رویدادی یک ابزار بازاریابی عالی و جذاب برای تمامی اقشار و گروههای جامعه است. اگر میخواهید یک همایش عالی با توجه به اهدافتان راهاندازی کنید حتما استراتژیهای بازاریابی سایت رویدادی خود را در نظر داشته باشید.
منظور از ایجاد و راهاندازی هر رویدادی، رسیدن به یک هدف معین، مشخص و جذب مخاطبان مرتبط با آن موضوع است. یک وبسایت رویدادی بینظیر میتواند ابزاری سودمند برای جذب مخاطبان فرامرزی باشد. وبسایتهای پربازخورد اعتبار یک همایش و کنفرانس را رقم میزنند. حتما صفحهای مخصوص به شرح فعالیتها، اهداف، ارزشها و تاریخچه سازمان خود داشته باشید.
مهمترین مزیت ایجاد وبسایت رویدادی افزایش مخاطب، دیده شدن و دسترسی به مخاطبان است. اگر یک ایونت بازاریابی برگزار کنید باعث افزایش فروش و بالا رفتن سطح درآمد شما میشود. وبسایتها به سان فروشگاههای مجازی عمل میکنند که برای هر کاربری قابل دسترسی هستند. در دسترس بودن و دیده شدن مهمترین عامل ساخت وبسایتها از جمله وبسایت رویدادی هستند.

نکات کلیدی در بهینه سازی سایت های رویدادی
سایت رویداد ویترین شما برای جذب مخاطب است. از لحظه برنامهریزی برای شروع ایونت، کنفرانس، همایش، جشنواره علمی و فرهنگی گرفته تا بازخوردهای پس از همایش همگی در وبسایت رویدادی قابل مشاهده است.
وبسایت همایش موثر ابزار قدرتمندی برای جذب اسپانسر، ایجاد اعتبار، افزایش ثبتنام، خرید بلیط و تشویق شرکت کننده برای سفر به محل برگزاری همایش است.
وبسایت رویدادی باید بر مبنای قوانین و الگوریتمهای گوگل طراحی شود. مقالات سئو شده مفید بارگذاری شود تا مخاطبان را به سوی خود جذب کند و در صفحات اول گوگل باز شود. نقشه گوگل را حتما به صفحه سایت رویدادی اضافه کنید. یک صفحه فرود برای شرکتکنندگان کنفرانس ایجاد کنید.
بخشهای مهم سخنرانیها را در صفحات اصلی بارگذاری کنید و مقالات سئو شده برای آن تهیه نمایید. حتما از ویدئوها و تصاویر با کیفیت قسمت های مختلف کنفرانسها در صفحات وبسایت رویدادی استفاده کنید. حامیان مالی خود را فراموش نکنید و صفحات مرتبط با حامیان مالی و لوگوی آنها طراحی کنید.
صفحه فراخوان وبسایت رویدادی
یکی از موضوعات بسیار مهمی که یک وبسایت رویدادی را تشکیل میدهد؛ صفحه فراخوان است. ورودی شما برای یک فراخوان موفق بسیار حیاتی است. چگونه میخواهید فراخوان بدهید؟ تصاویر مرتبط با فراخوان، معرفی یک همایش، مدیریت بازخوردها و جذب مخاطبان در شروع یک فراخوان از اهمیت بسزایی برخوردار است. استفاده از ویدئوهای کوتاه، مقالهها و تصاویر مفید و مرتبط، معرفی سخنرانان و شرکتکنندگان اصلی کنفرانس، ورودی خوبی برای شروع یک فراخوان رویدادی است.
یک وبینار رویدادی برگزار کنید و اهداف سمینار و همایش را برای مخاطبان شرح دهید. شروع معرفی و فراخوان وبسایت سنگ بنای ایونت شماست. پیش از شروع فراخوان تمامی جوانب را بسنجید. تاریخها، مکانهای برگزاری سمینار و سخنرانان خود را مشخص و معرفی کنید. تصاویر مرتبط با کنفرانس را آماده کنید. مطالب متناسب با رویداد را آماده اشتراک گذاری کنید. یک وبینار مجازی برای معرفی همایش ترتیب بدهید.
صفحه فراخوان یک وبسایت رویدادی باید طراحی خوب و موثری داشته باشد و حرفهای بودن شما را به مخاطب نشان دهد. یک صفحه فراخوان ضعیف بازخورد شما را پایین میآورد و موجب ریزش شرکتکنندگان سمینار میشود.
صفحه فراخوان شما باید حامیان مالی و شرکتکنندگان بالقوه را متقاعد کند که سمینار شما ارزش زمان و سرمایهگذاری مالی آنها را دارد.
مدیریت رویداد در وبسایت همایش
وبسایت رویداد را میتوان با برگزاری کلاسها، سمینارها، کارگاههای آنلاین و جذب حامیان مالی مدیریت کرد. اشتراکگذاری مطالب وبسایت در دیگر رسانههای اجتماعی از دیگر عوامل جذب مخاطب در وبسایت رویدادی است. سایت رویدادی میتواند بخشی را نیز به ارسال مقالات و آثار مرتبط با رویداد و سمینار اختصاص دهد و شرکتکنندگان را در نظرسنجیها مشارکت دهد. برگزاری سمینارهای آنلاین پیرو همایش و ایونت تاثیر زیادی در نتیجه بخشی رویدادها دارد.
برای مدیریت وبسایت رویدادی ابتدا بایستی یک سایت رویدادی استاندارد بسازید. وبسایت سمینار باید قالب مناسب با موضوعات وبسایت داشته باشد. تمامی اهداف و مخاطبان را شناسایی کند و متناسب با نیازها و اهداف سایت همایش طراحی شود. مداوم به روز رسانی شود و از تبلیغات موثر در آن استفاده شود.
از مطالب و ویدئوهای جذاب در آن استفاده شود. مخاطبان را با اشتراکگذاری مطالب و نظرسنجی پیگیری کند. پاسخگوی سوالات مخاطبان خود باشد.
مخاطبان خود را با توجه به موضوع وبسایت رویدادی سمت و سو دهید. ویدئوهای متناسب با اهداف خود و جذاب برای مخاطبان بارگذاری کنید. از مطالب مفید و متناسب با نیازهای مخاطبان استفاده کنید. بازاریابی سایت را با استراتژیهای کاربردی مدیریت کنید.
از تیم حرفهای برای طراحی وبسایت رویدادی خود استفاده کنید. رویدادهای مجازی را با استراتژیهای مختص بازاریابی در معرض دید شرکتکنندگان قراردهید. رویداد را در صفحه فرود تبلیغ کنید. مخاطبان را برای شرکت در کنفرانس به هیجان بیاورید.

بهینه سازی وبسایت های رویدادی
برای بهینه سازی سایت کنفرانس باید محتوای خود را طبق قوانین گوگل توسعه دهید و از قوانین کپی رایتینگ پیروی کنید. طراحی صفحات وب از دیگر راههای بهینه سازی سایت رویدادی است. استراتژیهای کاربردی محتوا داشته باشید. بازاریابی کنید و رویدادهای جدیدی را شکل ببخشید. با ساخت وبسایت حرفهای اعتبار رویداد خود را تضمین کنید.
رسیدن به اهداف رویدادی مهمترین دلیل ساخت سایت رویدادی است. وبسایتی که طراحی میشود باید پاسخگوی تمامی اهداف برگزارکنندگان همایش باشد. سازماندهی و برنامهریزی وبسایت رویدادی باید به گونهای باشد که اهداف ایونت را علمی و فرهنگی گرفته تا بازاریای مشخص کند.
قالب وردپرسی، طراحی، رنگ بندی صفحات، برچسبهای ثبتنام، ویدئوهای منسجم، بروزرسانیها میتوانند تاثیر چشمگیری در جذب مخاطبان در وبسایت رویدادی شما داشته باشند.
زمان بارگذاری مطالب را به کمتر از دو ثانیه برسانید. مشکلات مربوط به سرعت سایت رویدادی خود را برطرف نمایید. از کلمات کلیدی مناسب و عناوین جذاب و محتواهای مفید استفاده کنید. اهداف کاربران خود را شناسایی کنید و از تمامی گزینههای وبسایت خود استفاده کنید. مهمترین نکته در بهینه سازی وبسایت رویدادی یا ایونت، به روزرسانی وبسایت و استفاده از طراحی حرفهای است.
استفاده از اسکیمای رویداد
اسکیمای رویداد برای نمایش سریع رویداد در صفحات گوگل و نوعی اطلاعرسانی آنلاین است. اسکیمای رویداد یا ایونت یکی از راههای اطلاع رسانی و تبلیغ سمینار، کنفرانس، جشنواره و همایش ها است. شما میتوانید با اجرای اسکیمای ایونت وبسایت رویدادی مخاطبان را به سوی خود جذب کنید.
برای اجرای یک اسکیمای رویدادی چه مواردی مورد نیاز است؟ برای ایجاد و اجرای یک اسکیمای ایونت باید عنوان همایش خود را ثبت کنید. در وبسایت رویدادی خود، تاریخ شروع و پایان ایونت را در دیتا استراکچر ایونت مشخص کنید. شرح و توضیحی از همایش خود در قسمت دیسکریپشن قرار دهید و هدف خود را از رویداد بیان کنید.
تصاویر مشخص و متناسب با تبلیغات اینترنتی که مورد پسند کاربران باشد استفاده کنید. در سایت رویدادی لوکیشن و محل برگزاری سمینار را مشخص کنید تا کاربران گمراه نشوند.
شما با فعال کردن این گزینه میتوانید کاربران زیادی را به سوی خود جلب کنید و بخش مهمی از سرچ رویداد خود را در صفحات نخست گوگل قرار دهید. در واقع، استفاده از این گزینه برای تبلیغ هر چیزی از جشنواره گرفته تا کنفرانسهای بزرگ علمی و فرهنگی و بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد. اسکیما ایونت یکی از راههای جلب رضایت کاربران و بازاریابی موثر است. استفاده از این گزینه به وبسایت رویدادی شما کمک میکند تا از رقبای خود پیشی بگیرید و یک ایونت موفق برگزار کنید.
دیدگاهتان را بنویسید